Witkoppen
Twee ‘witkoppen’ – Henk Hokke en Ruud Hanou – zijn de drijvende krachten achter de Maneveld-sessies.
Over Henk Hokke
Met Maneveld Sessies gaat de wens van Henk in vervulling om ooit eens de opgedane kennis- en ervaring over te gaan brengen op anderen. Niet persé op een jongere generatie, gewoon op iedereen die daar behoefte aan heeft, die er iets mee kan. Verder komen, andere inzichten opdoen, leren.
‘Ik heb altijd een hekel gehad aan de beste stuurlui die aan wal stonden’
Henk is door schade en schande gekomen waar hij nu staat. Op het Maneveld! Daar is een lange reis aan vooraf gegaan. Die begon in België, in de jaren ‘80, waar Henk Bedrijfskunde studeerde aan de Universiteit van Gent. Een carriére in het familie-meubel-bedrijf ging in rook op, voor hij er goed en wel aan kon beginnen.
Op advies van zijn vader (Hoofd reclame bij Shell) koos hij voor de reclamewereld. Buro ervaring deed hij vervolgens op in Melbourne en Amsterdam, bij de in die tijd gerenommeerde reclameburo’s Ogilvy & Mather, N&W Leo Burnett, Saatchi & Saatchi en Floor Heijn Retail.
Henk mocht voor grote namen werken, Procter & Gamble (Dash 3), Peijnenburg, DHL, Océ Copiers, Hewlett Packard, C&A, Shell, Ahold (Jamin), Media Markt en Texaco. Eén wapenfeit om trots op te zijn is dat Henk het brand Loyalty programma Rocks’ van Texaco mede heeft bedacht en geïntroduceerd. Het succesvolle antwoord op Air Miles van Albert Heijn en Shell.
In 2000 richtte hij samen met Floor Heijn het reclameburo The Mall op. Het bestaat nog steeds maar wordt nu gerund door een andere generatie.
Maar laat u niet misleiden, ook is een faillissement van een van Henk’s initiatieven onderdeel van de reis geweest. Pijnlijk maar leerzaam.
Het laatste decennium is Henk als interim (marketing- en communicatie) manager op de achtergrond betrokken geweest bij verschillende bedrijven en organisaties. Zoals bijvoorbeeld Volker Wessels, Athlon en diverse overheids organisaties. Ook is hij adviseur van Schot Marketing & Communicatie.
Alles bij elkaar ruim 35 jaar studie en ervaring. Tijd om het te delen. Niet als een stuurman die aan de wal stond, maar door iemand die natte voeten heeft gekregen, schipbreuk leed, maar is blijven drijven en koers kon blijven zetten. Die kennis en ervaring wil hij delen.
Huis Maneveld is mede om die reden gekocht en ingericht als workshop-centre. In rust met alle ruimte (letterlijk en figuurlijk) samen kennis delen. Ontspannen mensen nemen meer op, is Henk’s motto.
Henk hoopt u binnenkort te mogen verwelkomen. Bel hem voor een kop koffie. 06 34 16 10 50.
Over Ruud Hanou
Ruud Hanou (1958) is communicatieadviseur en copywriter. Hij adviseert tientallen bedrijven op het gebied van communicatie. Bij de overheid adviseerde hij in opdracht van Berg Kleijn o.a. de Belastingdienst/Douane en de ICTU, de ICT Uitvoeringsorganisatie van de overheid (Binnenlandse Zaken e.a.). Met een breed spectrum aan taken; van strategisch advies tot concept en copy, van interim management tot webbouw en productie van animaties.
Na 13 jaar werkzaam te zijn geweest in de ICT en vervolgens 11 jaar bij een reclamebureau startte hij in 2004 zijn eigen communicatieonderneming ruudhanou.com. Naast advies produceert hij ook digitale communicatiemiddelen zoals animaties met een heel eigen stijl, zoals businesssprookjes, overtuigende presentaties en professionele websites.
Veelzijdige kennis
Ruud Hanou is van jongs af aan geïnteresseerd in communicatie, (para)psychologie en persoonlijke vorming. Hij adviseert regelmatig coaches, trainers, behandelaars, therapeuten, mediators en persoonlijk adviseurs, kortom: alle professionals die anderen willen laten groeien en verbinden. Zelf is Ruud ook moderator en docent. In 2007 besloot hij de kennis opgedaan uit honderden boeken te vertalen naar een eenvoudige gids, het boek ‘de Energiesnelweg’. Dit is in 2010 uitgegeven bij Piramidions. In 2012 gaf hij dit boek een vervolg met ‘Life – the Game’ (Piramidions). Met deze publicaties hoopt hij lezers bewust te maken van hun eigen kracht en van een nieuwe ontwikkeling naar schone en superieure processen.
Communicatie
Ook op communicatiegebied heeft hij zijn kennis op papier gezet. Van zijn hand verschenen een ‘Handleiding zoekmachineoptimalisatie’ en een ‘Handleiding webcopy’. Voor Ruud is er niets leuker dan kennis delen.
Uitblinker
Ruud is een (praktische) conceptdenker. Hij is grondlegger van het Uitblinker-spel dat bij Maneveld gebruikt wordt.